Associació Albert Sidrach

Fes-te soci avui!

Sarcoma d’Ewing

El Sarcoma d’Ewing és un tumor constituït per cèl·lules canceroses que es desenvolupa en el teixit ossi i teixits tous. Afecta amb més freqüència la pelvis, el tòrax, el fèmur, la tíbia, les vèrtebres i l’húmer. Pot aparèixer entre els 5 i els 30 anys, sobretot entre els 12 i 18 anys. La seva incidència a Espanya és d’un cas per cada milió d’habitants per any (un total de 45-50 persones afectades anualment).

Símptomes

És freqüent sentir dolor i calor en el lloc del tumor. El dolor pot augmentar en fer exercici o durant la nit i és possible que es formi una protuberància tova en l’àrea afectada poques setmanes després de l’aparició del dolor. Depenent de la regió afectada, es poden presentar altres símptomes; trastorns de l’esfínter en el cas de tumors pelvians; vessament pleural o dificultat respiratòria en els tumors costals; o compressió medul·lar en el cas de tumors en l’àmbit vertebral.

Pronòstic

Quan el Sarcoma d’Ewing es detecta de manera precoç, les probabilitats que respongui satisfactòriament són més elevades. El seu pronòstic, però, empitjora quan es desenvolupa metàstasi. Segons la base de dades de l’Institut Nacional del Càncer d’EEUU (NCI), la taxa de supervivència per als tumors localitzats és d’un 70%; pel que fa als casos amb metàstasi pulmonar la supervivència és d’un 50%. Les formes amb metàstasi òssia o de medul·la tenen un pronòstic més greu. En el cas de la Clínica Universidad de Navarra, un dels centres hospitalaris europeus de referència pel que fa al tractament del SE, la taxa de supervivència és d’un 65%.

Tractament

El tractament del Sarcoma d’Ewing es basa, principalment, en la quimioteràpia per tal de reduir la mida del tumor i prevenir la metàstasi. La cirurgia es duu a terme sempre que la localització del tumor ho permeti, si no, es pot utilitzar la radioteràpia local.

Aquesta informació ha estat resumida de:

PDQ Pediatric Treatment Editorial Board. Ewing Sarcoma Treatment (PDQ®): Patient Version. 2019 Feb 8. In: PDQ Cancer Information Summaries [Internet]. Bethesda (MD): National Cancer Institute (US); 2002-. Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK65912/

Ens vols
Ajudar?

Com fer-se soci ?

Forma'n part

Fes-te soci des de 5 € al mes i ajuda’ns a aconseguir fons per a la recerca del Sarcoma d’Ewing.

Fes un donatiu !

TRIA EL TEU DONATIU